Dag 47 - Hemma igen!

Vaknar  i Falun på morgonen-  inte helt vaken. Har under sex veckor haft en fantastisk resa med min kärlek Peter Gehlin. Konstaterar att allt är inte guld som glimmar, men att Sverige tar silver i det mesta.
Jag kommer aldrig mer att gnälla på Sveriges välfärd (men däremot förbättra den).
 
Som svensk medborgare kommer jag från och med nu att vara en stolt skattebetalare.
Som politiker lovar jag att så länge jag får bestämma kommer skatteintäktena att användas på ett annorlunda sätt. Mitt löfte till innevånarna innebär att männskligheten måste  ta tilll sig två förhållningssätt:
- Sluta konsumera och fundera på vad du behöver - EGENTLIGEN! Jordens resurser är inte oändlig!
- Utbildning är den viktigaste aspekten för ett välfärdssamhälle. Halleluja! Prisad vare skolan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0