Gå för företagsamheten

Igår morse hade jag en otroligt trevlig morgon. Infann mig klockan 07.30 på Kopparhatten, Fick en uppfriskande promenad med Magnus Härdin, VD på Bishops Arms. Gissa om vi var överens!. Efter massor av tips och härlig energi efter Faluån så avnjöt vi en september frukost tillsammans. Vet inte vem som hade mest energi, Magnus eller jag. Var i alla fall ett bra sätt att mötas och tack för en trevlig morgon :-)
 
Det jag tar med mig från promenaden är att Falun uppfattas väldigt tjänstemanna styrt. Var är de ledande politikerna? Upplevelesen från ett förtag som finns i 44 kommuner i landet är att den kommun som det är trögast att etablera sig i är Falu Kommun. Det går inte, det går inte, det går inte........ Och sen möte, på möte, på möte....... Inte så konstigt att Falu Kommu nu är på botten avseende rankingen företagar klimat.
Det jag tror företagarna tar med sig från promenaden är att det är en försvinnande liten del av oss politiker som är heltids arvoderade. De allra flesta av oss har ett heltidsjobb där poltiken blir en bisyssla/fritidsaktivitet. I Falu Kommun är det endast tre politiker som är heltidsarvoderade (Jonny Gahnshag (s), Susanne Norberg (s) och Mikael Rosen (m).
Lycka till med ute-serveringen Magnus Härdin! Fortsätt med företagarfrukost Falu Kommun :-D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0