Dag 15 - Jag, min tvillingbror och min tvillingbror

Klockan 03:15 ringer väckarklockan. Blir hämtad 45 minuter senare på hotellet av en taxi. Temperaturen ute är 19 grader och vi är ute i god tid. På flygplatsen fastnar bror redan vid incheckningen. Passet matchar inte biljetten och visumet (första namnet och mellannamnet är omkastat). Kontakt med Travel2be som inte verkar inse problemet. Står inför två alternativ: Boka nya biljetter för tre personer (och hoppas på att det finns plats kvar). Alternativt lämna bror ensam i Nya Zeeland. Vi väljer det senare och hoppas på flera flygavgångar till Australien. Bror har vare sig tillgänglig telefon eller Facebook (messenger). Jag och snyggingen hastar igenom alla kontroller. Hinner med planet (utan bror). När vi anländer till Australien slår värmen mot en som en vägg. Visst var det hög luftfuktighet i Nya Zeeland, men här är det hett.
 
Äter pasta Bolognese och besöker en turistinformation. Hade planer på att bada i havet men portiern bara skrattade åt oss. Är väl ok om vi vill bli attackerade av krokodiler. Hamnar i Cairns lagun. På kvällen dyker min tvillingbror upp sedan han bokat ett nytt flyg. Gott! (Nu kanske mor förlåter mig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0