Dag 14 -Alla hjärtans dag och den sista dagen på Nya Zeeland.

Har känt mig rätt trygg och hemma på Nya Zeeland. Samma kultur, prisläge och lätt att bli förstådd då de pratar engelska. Skillnaden är deras subtropiska klimat och väderlek som kan skifta rätt fort. Har inte badat i havet (förutom bror vid ett tillfälle) trots att vi hela tiden bott nära vatten. Dels har regnet påverkat oss men även det faktum av havet har starka underströmmar som inte bjuder in till familjebad. Invånarna badar inte heller och överallt ser man varningsskyltar vilka uppmanar dig att låta bli . 
Mellan städerna ser man stora kuperade områden med betande får och kor. Har inte koll på alla ”ullbollar” jag sett under resan. Har regnat rätt mycket men det är inget som hindrat oss. Har ändå traskat mil efter mil.
 
Idag är det sista dagen i sagornas och mystikens land. Detta vackra land som skapats av jordens inre krafter. Landet är större än man tror och en hel del tid har gått åt till att transportera sig. Buss eller bil är att föredra. Finns inte så många tåg och dessutom är det ett dyrt alternativ. Under resan har vi bott i relativt enkla boenden ( 250-650 kronor per person och natt). Har alltid haft egen toalett och dusch. Tvättade två veckors tvätt i en ”Laundry” igår. Faktiskt första gången i mitt liv som jag gör det.
Två veckor med fantastiska upplevelser. Härliga minnen vi kommer att ha med oss resten av livet. Tack Nya Zeeland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0