Dag 1 - En gång checkade vi in två gånger

Hamnade lite oplanerat i Stockholm, två dygn innan avfärd. Hade lite oavklarade privata affärer att avsluta i Nyköping. Valde att spendera två nätter hemma hos äldsta dottern och träffa delar av tjocka släkten. Min gamla trotjänare ”Haglöfsryggsäcken” är välpackad, redo för nya äventyr. Glider ner i välanvända vandringskängor. Tänker på alla steg dom följt mig i vår underbara värld. Tar en tur med Arlanda-expressen, innan jag sammanstrålar med snyggingen och bror på Arlanda flygplats. Hinner knappt genom säkerhetskontrollen innan vi möter två Falubor på Taxfree. Plötsligt är världen liten igen. En timme kvar innan planet ska lyfta. Tar som vanligt mitt ”sistatoabesökinnanvilyfter”. Sitter där i godan ro då jag hör att man ropar upp mitt, snyggingen och brors namn i högtalaren. Väl vid SAS servicedisk blir vi informerade om att det är dåligt väder i Helsingfors. Går inte att mellanlanda där. Sagt och gjort. Får gå ut igen och hämta ut bagaget innan vi checkar in igen på nytt ☹️. Å andra sidan - ett flyg mindre, mindre väntetid i Doha och mycket benutrymme vid ”nödutgången” 😊. Värdsliga problem 😉.
Innan vi lämnar Sverige får jag ett e-mail om att min magisteruppsats är godkänd. Äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0