Dag 2 - Morgon två gånger på samma dygn

För första gången i hela mitt liv har jag spenderat ett helt dygn på ett flygplan (22 timmar effektiv flygtid). Arlanda-Doha = 6 timmar och Doha-Auckland = 16 timmmar. Ska väl erkänna att det inte är min favoritsysselsättning av flera anledningar. Det enda som faktiskt roade mig var att vi flög ikapp ljuset och lyckades få gryning två gånger. Landar i Auckland kl 05:00 lokal tid. I tullen är man mest orolig över att få in nya frösorter, växter, mat och animalier som riskerar att förstöra landets fauna och flora. I Sverige är det däremot procenten man tänker mest på. Å andra sidan självsaneras nya bestånd tack vare kylan. Finns fördelar med allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0