Naturskolan i Falun är en viktig satsning på hållbar utveckling.

Som politiker i Falun så anser jag att alla våra beslut ska bygga på ett arbete för hållbar utveckling. För mig innebär det att jag ständigt beaktar vad samhället klarar av ur ett ekonomiskt, ekologiskt och socialt perspektiv.
Ekonomin är förutsättningen för hållbar utveckling under några år. Den sociala dimensionen motsvarar välfärden under en mans/kvinnoålder. Ekologiskt arbete säkerställer hållbar utveckling över generationer. Välfärden måste räcka till alla!
Naturskolan i Falun är en kommunal verksamhet som arbetar med att möjliggöra allt detta genom att lära in ute. Skolan ger möjlighet för Faluns alla barn att få möta människor, djur och natur på ett respektfullt sätt. Faluns historiska vingslag vävs in som spännande inslag i barnens utbildning och en förståelse skapas för den insats som tidigare generationer bidragit med. Sagan blir verklighet. Genom att pedagogerna på Faluns Naturskola delar med sig av sina kunskaper till andra verksamheter bidrar Falun till att förbättra hela världens välfärd.
Genom Naturskolan garanteras Faluns alla barn en unik möjlighet att få en fantastisk utbildning i hållbar utveckling och detta genom att bara ha roligt!
Naturskolan i Falun är en verksamhet som har och kommer att ha mitt fulla stöd. Väl investerade pengar som i allra högsta grad bidrar till Faluns välfärd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0