Hjärtat på ettan!

Etterbigga, dumbom, fåntratt , lejoninna, drygskåp, pucko, kärring, "skolfröken", röstfiskare eller typiskt  politiker. Säkert har jag fått många ärofyllda titlar under årens lopp. Ibland känns det som om jag vill "lägga skorna på hyllan". Jag blir så förbenat beklämd när våra barn och unga (som inte har rösträtt!) ska vistas i undermåliga lokaler, inte klarar av godkännt i grundskolan, allt fler elever tas in på individuella programmet i gymnasiet istället för ett nationellt program, när "hemmasittare" blir ett nytt fenomen, när kommunen planlöst stänger fritidsgårdar och varje år måste tillskjuta ytterligare miljoner till socialförvaltningen för att människor mår dåligt. När politikerna felprioriterar kommunens resurser och ställer allt för många barn och unga (vår tillväxt) utanför samhället. När slutade man tänka?

Samtidigt "skapar kommunen nya kreativa tjänster", "utreder sig till döds", byråkratiserar så mycket som möjligt, ringer runt till nya medborgare och tror därmed man är en tillväxt kommun. Eftersätter underhållet på Faluns skolor och satsar istället på rondeller, entreer, kulturhus, administrativa lokaler och hoppbackar  

Längtar efter min chef och mina arbetskamrater på akuten. "Larmet har gått och du ska in till  hjärtat på 1:an" eller "SOS-Trafikolycka du ska in på 28.an". Fokus, lagspel, prioritering och effektivitet. Pengar har inte någon betydelse! Ni ska rädda liv!
Efter dagens Kommunstyrelsedisskusion vill jag tacka Johnny Gahnshag (s) för stödet i "budget diskussionen" - Styrmodellen fungerar inte!
Jag vill även tacka Sören Johansson (v) - Vad är  tillväxt om det inte är ett kommunalt gymnasie Internat.
Trött och slut ibland - JA - men om inte jag vore "Kärringen mot strömmen" - vem vore då det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0