Det finns hopp - även för en förlorad själ.

I förra veckan var jag arg så till den milda grad att Kommunstyrelsen befarade att "hin håle" slagit klorna i mig. I helgen var jag arg så till den milda grad att majoriteten befarade att oppositionen slagit klorna i mig. Tidigare under dagen var jag uppretad så till den milda grad att tjänstemännen (utanför skolförvaltningen) börjat fundera över vem som styr egentligen (?)

Ikväll är det "Peace!". Jag tycker Dan Westerberg (C) hanterade mig och dom andra "ragatorna" ganska bra på kvällsmötet. Jag tycker folkpartiet lyckats få en ny, sund,aktiv medlem (man som dessutom hade fördelaktiga meriter som invandrare och fd politiker) vilken höll samma kvalite som oss Falupartister ("FP ska passa sig så att vi inte lockar över honom till rätt parti"). Jag tycker att vi någonstans ändå börjar diskutera politik, varför vi alla engagerar oss i samhällsfrågor och hur vi kan lösa den framtida välfärden.
Jag tycker att det fanns en öppning och ett engagemang hos Kultur och Ungdomsnämndens ordförande Jan-Olof Montelius där vi äntligen pratar styrning och gemensam politik och det faktum att fritidsgårdarna har en rättmätig plats i Falun. Jag kommer inte att släppa fritidsgårdarnas existens berättigande.  Jag kommer inte att accepter att dagens skolbarn får sämre förutsättningar än andra barnkullar. Först får man köra över mig med både dumpers och ångvält. Vilket inte blir lätt vill jag hävda!

Jag säger som Roza  G (s) - Peace!..... och som Håkan N (Kd) - Vart får du all luft ifrån? Men allra mest sympatiserar jag just nu med konsulten och fd.kommunchefen Axel Danielson - Styr eller avgå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0